Veckouppdatering

Idag vaknade jag upp till en helt ledig vecka, hur underbart? Kan inte ens minnas senast jag var ledig en hel vecka... måste varit för exakt ett år sedan, vid studenten där typ. Helt helt galet vad detta år har rusat förbi. Får inte ens in det i huvudet att jag jobbat aktivt utan skolan bredvid i snart ett helt år. Det där med tid, det är läskigt.
 
Sist jag skrev här så skulle Amandha och jag träna ben med Patric (tränare på ppc). Jag skojar inte om jag säger att han körde S-K-I-T-E-N ur oss, det var nästan så man ålade hemåt. Så glad att jag aldrig gav upp trots att jag ett flertal gånger skrek rätt ut "JAG ORKAR INTE MER!!" haha! Jag visste att jag hade mycket muskler i benen men det finns tydligen starkare än vad jag trott. Någonstans i passet när jag höll på att plåga benen så skrek Amandha "kom igen Elin, tänk på Grekland i höst!!". Direkt efter hon utbrustit detta så frågade Patric oss om vi var intresserade av ett kost-schema också för att verkligen komma i form tills dess. Vi svarade ja och satte oss ner på kontoret och diskuterade. Så nu i veckan när sakerna från gymgrossisten kommer så börjar vi på tränings-diet. Kommer vi klara det? Hmmm vi får väl se!
 
En annan sak som hänt i veckan är att jag och Padde har....*bambambam*...HOPPAT!!
Började värma upp som vanligt, väldigt lugn och harmonisk. Hinderna la jag upp mellan 70-90cm med tanke på att vi inte hoppat på länge + att det var väldigt varmt den dagen. När vi skulle börja hoppa så var Padde extremt lugn... hoppade med bra spänst i sprången och hoppade verkligen genom kroppen. Efter ett tag när han säkert påmindes om HUR KUL hoppningen verkligen är... så blev han sitt rätta jag igen dvs... EXPLOSIV! "Matte, kan vi ta alla hinder typ samtidigt? ;)" Det var i allafall helt underbart och jag satt med största leendet ever trots att jag kände mig väldigt ringrostig. Han stannade inte någon gång, rev inte ett enda hinder och var inte ens i närheten av det heller. Han hoppade långt ifrån ibland och trampade om när jag inte såg avstånd. Min duktiga lilla kille! <3
Snart är vi på igång igen, på riktigt. Håller på att planera för fullt.. hm? vad ska vi nu hitta på? ;)
 
Nu ska jag snart bort till mamma för att umgås lite sen ska jag till stallet och rida Paddisen innan jag och Amandha sticker bort till gymmet. Måndag-torsdag denna vecka ska vi tränare för antingen Peter eller Patric, holy makarony. Snälla, bara jag slipper den förbannade träningsvärken i morgon så är jag glad, haha. Vägrar vara handikappad ännu en gång ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0