En helt underbar måndag

I flera dagar i rad har jag haft problem med att sova, vilket är mysko då jag aldrig haft svårt för det innan. Sovit i snitt 2 timmar varje natt vilket, som ni kanske förstår, är helt åt helvete för lite. Man går runt som en sengångare dagen efter och får inte mycket gjort. När jag går och lägger mig så är jag liksom trött men min kropp blir liksom rastlös... kanske har jag svårt för att koppla av? Jag är väldigt aktiv om dagarna så det kan vara det. Men inatt har jag sovit som en stock, tills Ludde började gny utanför min sovrumsdörr då han blev sällskapssjuk lilla gubben. Jag öppnade dörren åt honom sen somnade jag om till halv 10.
 
Tjugo i 10 skickade mamma sms och frågade om jag ville ut på en promenad, vilket jag givetvis tackade ja till. Så himla skönt sätt att börja morgonen på! Vi gick 5 km med Ludde, förbi mormor och morfar. Snackade lite med dem innan vi gick hemåt igen. Väl hemma så vilade jag lite, sen kom Amandha vid 2 och då gick vi och gymmade. Idag gick det SÅ HIMLA BRA på gymmet, tack och lov! De två senaste gångerna har det bara känts jobbigt och tungt men idag återfick både jag och Amandha tillbaka lite energi. Axlar/nacke och mage fick jobba idag.
 
Efter gymmet åkte Amandha och jobbade medan jag gick hem och duschade. Sen gick jag över till mamma och käkade mat samt pratade med mina älskade små syskon. Nu ska jag alldeles straxt byta om till stallkläder för att åka upp till min bästis-Padde <3 Han ska ridas igenom ordentligt på banan har jag bestämt. Och vet ni? På antingen torsdag eller fredag ska jag hoppa honom.... inte gjort det sen i februari. Förstår ni hur mycket jag längtar? Det pirrar i hela magen. ÅH så jag längtar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0