Hopp med Padde

Igår var tanken att jag skulle löshoppa Paddington eftersom han på senare tid blivit helt tokig när bara en bom legat framme. Jag ville inte sitta där och försöka styra undan honom, för han gör ju inte det för att vara jävlig - utan han gör det för att han älskar att hoppa och har inte hoppat på länge. Då vill inte jag säga ajabaja till honom och ta bort hans hinderglädje, därför tänkte jag löshoppa. Men det blev ändrade planer! 

Efter lite prat med Mikka så fick jag låna ett annat bett av henne som jag skulle prova på Paddington. Det är som ett tunt gummibett med skänklar på, vet inte vad det heter och verkar vara svårt att få tag på... 

Men jag satte upp en "5 och en halva" som Padde skulle få skutta över. Sen hade vi vattenmattan och ett annat hinder uppsatt. Kan bara säga att Paddington var så himla FIN! Han var tok-laddad och så jäkla lycklig vilket resulterade i att jag, stundtals, hängde lite löst ;) men det var bland det bästa på länge alltså. Jag kunde inget annat än att skratta åt honom! 

Och han trivdes så bra på bettet. Jag fick till och med kontroll innan samt efter hindret. Det har typ aldrig hänt innan, haha. Återkommer med en bättre bett analys i ett annat inlägg. Men han hoppade runda och fina språng, igenom hela kroppen. Hindret låg på 1,05m när det låg som högst och det hoppade han som ingenting. Min lilla fina kille ❤

Det finns film på detta, på min instagram --->ljunggrenelin heter jag där! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0