Helt.slut.

Nu kommer ett sånt där klag-inlägg, för jag bara måste, kanske känns bättre sen ;) 

Visst ska jag vara tacksam för att jag har jobb så jag klarar mig (och det är jag!!)..MEN. När man är timvikarie ska man tydligen alltid vara pigg och kunna jobba hela tiden. Ingen hänsyn till hur många dagar i rad man jobbat eller så vidare, jobben pumpas ut konstant. 

Jag har jobbat sen i tisdags, minst 6 timmar varje dag nu och idag är det fredag. Igår jobbade jag 10 timmar och jag är så jävla trött så tänkte att jag skulle vara ledig idag...i samma stund fick jag ett sms om jobb idag mellan 07:00-14:30. Som jag berättade i förrgår så måste jag ha smärtstillande då jag kallsvettas, blir yr och magen pulserar på mig. Det är en ren PINA att jobba när man är sån, dessutom med det jobb som jag har där man hela tiden måste vara professionell. 

Och i morgon skulle jag jobbat 11:30-20:00 men fick ett sms om att jag ska jobba 07:30-11:30 OCKSÅ. Alltså 12 timmars jobb i morgon. Jag känner mig sliten, trött och sover dåligt om nätterna eftersom jag inte får någon ro i kroppen då jag jämt är stressad över jobben. Plus all jävla mensvärk, alltså jag orkar inte. Jag försöker vara positiv och glad på jobbet men det är inte alltid lätt när man mår såhär. 

Som kompensation för allt slit ska jag ta 3-4 dagars ledigt med start på söndag. Annars kommer jag gå in i väggen.. 

Hatar när jag inte hinner upp till stallet, eller hinner med hemmet, eller innebandyn osv. Allt jag vill är att vila just nu och om jag hade fått så hade jag nog sovit tills nästa år, ungefär så känns det. 

Ikväll har jag innebandymatch med, måste hinna vila lite innan det är dags att åka dig. Är laddad i allafall, det är något jag ser fram emot. Sen att jag kommer få sova 5 timmar inatt och jobba 12 timmar i morgon blir väl inte så jäkla roligt, men i morgon klockan 20:00 kommer jag vara världens lyckligaste. 



Kommentarer
Postat av: sara

Jag förstår helt hur du känner och mår just nu då jag själv är timvikarie inom vården också... Att hela tiden förväntas att vara glad trevlig och kunna jobba 24/7 utan minsta gnäll eller tveksamheter. Som tur är för mig själv så har jag äntligen förstått att man måste vila och andas (och ha ett liv!) då och då, hur jobbigt det än är att säga nej till jobb. Ingen pallar att vara på topp hela tiden och ibland måste man få säga ifrån :)
Ta hand om dig! Det är du värd!

2014-01-18 @ 17:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0