En oerhört bra måndag

Godkväll!
Idag tog jag mig en sån där härlig sovmorgon till halv 12 (hähä) men till sist insåg jag att jag behövde gå upp och äta frukost. Sagt och gjort, bara att kliva upp. Efter frukosten satte jag mig här en stund och påbörjade ett inlägg, åsiktsinlägg gällande bett men nu när jag kikade in så har det försvunnit så bara att skriva om. Amandha ringde när jag var i skrivandets stund och undrade om jag ville gå och fika, vem skulle svara nej liksom? Så där satt vi ett tag och babblade. Mycket trevligt!
 
Chillade en stund i soffan innan stallet ropade på mig. Bytte om och åkte upp till min söta (hungriga) ponny. Så fort han såg mig idag så sprang han till grinden, där smälte mitt "mamma" hjärta, haha! När vi kom in stod de andra hästarna i hans stall och käkade mat, Padde blev förstås väldigt ledsen och besviken när jag ställde upp honom i gången utan att han fått käka. Stackarn. Men han fick två morötter som kompensation <3 Anledningen till att han inte fick mat när de andra fick var att jag skulle rida honom och det är inte så himla bra om han äter precis innan.
Red ett kort pass idag då han kändes så himla fin! Red på det tredelade och han var framme i handen på ett bra sätt utan att bli framtung/hängig. Han var jättemjuk i sidorna och jobbade på i en bra, lite lägre form. Jättenöjd med honom idag måste jag säga, framsteg hela tiden. Dock var han liiite fjantig i slutet då han fick för sig att en kortsida skulle attackera honom ;) Men det löste sig till slut ändå.
 
Efter stallet åkte jag snabbt hem och bytte om till löparkläder. Satte mig i bilen igen och brummade iväg till Oskarshamn för löpträning med Slimo. Var länge sedan jag var med på dessa löp-pass men det gick ändå bra idag måste jag ändå säga. Vi började med att jogga 3 km till en lååång backe som vi körde intervaller i, 6 stycken för att vara exakt. I början gjorde det förbannat ont i foten då det var så kallt så lederna spände men det släppte efter en stund. Andningen kaosade bara en gång idag och det är bra med tanke på att det var minusgrader ute. Det högg till i högersidan ett tag men det släppte också efter en stund. Annars hängde jag på bra i backen denna gång! Sen joggade vi till sporthallen igen. Känns så förbannat skönt efteråt!
 
Nu har jag tagit mig en skööön och lååång dusch. Känner mig fräsch igen. Ska snart äta kvällsmat med Amandha och sen intar vi soffan hela kvällen. Man ba: YES!
 
Men som sagt inlägget om bett kommer, om inte ikväll så kommer det ut i morgon.

I somras innan min morgonpromenad på 7 km. Fan vad duktig jag var i somras alltså med träningen och kolla kroppen jag hade? Vart fan har den tagit vägen?! Nähedu Elin, dags att ta tag i livet igen, dags att bli biff (Y)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0