Vikten av att omge sig med RÄTT människor.

Hej allihop, länge sen sist men det har sina orsaker. Jag har varit väldigt nere nu ett tag pga en person som inte kan uppföra sig eller behandla mig på ett bra sätt. Har fått reda på mitt värde hos denna person, och det tog hårt men jag försöker kravla mig upp igen. Men jag är jävligt tacksam för att jag är i den här situationen nu, för nu vet jag vilka människor jag verkligen ska lägga min energi på. Det finns några guldkorn som alltid finns där för mig och verkligen vill mig väl. Jag är så jävla glad rent ut sagt att de finns i mitt liv.
 
När jag tänker efter så har jag lagt för mycket energi på de som får mig att må dåligt, istället för att verkligen hålla fast vid dem som verkligen tycker om mig och som får mig glad. Det räcker att jag umgås med dessa människor några timmar, sen är jag fylld med energi igen. Visst är det lustigt? Men så underbart. Idag när jag vaknade och skulle till jobbet var jag såååå sååå såå trött och orkeslös. Jobbade färdigt till 10:30, slut i kroppen men åkte till prästkullen och lunchade med Jenny och Susanne, och nu sitter jag hemma piggare än när jag åkte till jobbet. Det säger en hel del.
 
Igår var min syssling Evelina på besök hemma i min lägenhet, och Jenny med då förstås. Min syster Johanna kom en sväng med. Det var så mysigt och jag tror vi skrattade konstant i 3 timmar över en fika. Underbara människor. I lördags kväll var jag i Kalmar och åt på kinarestaurang med bästa/saknade Emma. Trots att jag mådde piss när jag åkte kom jag hem med ett leende på läpparna. Amandha som alltid också försöker få mig att vara glad, så glad att hon finns så nära mig hela tiden.
 
Om jag skulle sitta i ett rum tillsammans med ovanstående namn och bara vara tyst, så skulle jag ändå känna mig lugn, harmonisk och lycklig. De liksom sprider glädje utan att ens behöva öppna munnen. Tack som fan för det <3
 
Mitt nyårslöfte för 2014 är att göra vad som helst för att jag ska må bra, oavsett vad det gäller. Det kommer jag stå fast vid. De som bara knycker min energi kan dra åt skogen. PUNKT.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0