MOTIVATION

Livet. Ja, kära vänner och ovänner - det är oförutsägbart. Vi vet ingenting om livet egentligen, det enda vi vet är att vi alla är olika och att vårat humör växlar lika snabbt som en ferrari. Ibland måste man göra saker man inte tycker är roligt, tex inlämningsuppgifter, städa. Det är inget man kan komma ifrån, och jag känner lite såhär... varför gör vi inte det tråkiga, till något roligt? Ni som sitter med inlämningsuppgiften från helvetet nu kommer säkerligen tycka "hur fan kan detta vara roligt?", calm down and be fucking kreativ.
 
Jag hatar att städa tillexempel, eller hatar och hatar, jag tar inte tag i det om jag inte måste. För jag har roligare saker att göra. Men när jag kopplar in telefonen till en högtalare och dunkar musik samtidigt, då blir det tusen gånger roligare. Då skulle jag kunna städa i flera timmar. Då har jag lyckats med att vända det tråkiga till något roligt, bara genom att trycka på play på min spellista.
 
Bryt mönstret i vardagen! Det är så otroligt viktigt att göra det, tro mig för jag vet. Ett tag såg min vardag likadan ut, förutom torsdagar då jag hopptränade. Vakna, gå upp, ut till hästarna, fixa mig, äta, åka till skolan, komma hem från skolan, äta, ut till stallet, rida, gå in, plugga, sova. Och ni kan ju bara tänka er att det var tråkigt att göra samma sak varje dag i veckan. Speciellt när jag bodde hos min mamma, 5 km från civilisationen. Så de gånger mamma bara skulle åka och handla så var jag snabb med att följa med, bara för att kunna bryta mönstret i min så tråkiga vardag. Att en sån liten sak kan göra så otroligt mycket, sen hade jag energi till att plugga/rida. En annan sak kan vara att plugga tillsammans med en kompis, baka något tillsammans, eller varför inte plugga på ett fik?
 
Men en sak som är viktig, det är att gå in med rätt inställning. Det är skillnad på att gå in med ett jävlaranamma i en situation än "åååhhh sååå trååååkiiiigt det här ääär". Ingenting blir roligare än vad man gör det till, så är det. Väljer du att gå in med en tråkig attityd, så kan du inte förvänta dig att situationen blir roligare.
 
Motivera dig själv, gör det tråkiga till något kul.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0