Men...hur är det med Paddington?

Har inte skrivit så mycket om Paddington nu för tiden (har liksom inte haft tid/dator). Som ni kanske vet så är han MIN nu, min alldeles egna ponny. Han har även flyttat tillbaka till stallet i blomstermåla, där han var innan. Innan han flyttade hade jag inte ridit honom på hur länge som helst då hans hovar var katastrof. Dessutom hade han markerat och pulsat i höger fram. Men nu har hovslagaren varit här och efter det har inte hans ben pulsat någonting. Så i veckan har jag faktiskt skrittat/travat på honom. Det har gått jättebra!!
 
Nu blir det som att rida från ruta ett med de mest simpla saker som finns. Tex, hörnpasseringar, diagonalerna, ställa/böja med ledande hand, sidvärtsrörelser, gas/broms osv. Detta ska göras noga innan jag går över till andra moment. Vi har inte varit igång på länge nu så jag kommer ta det väääldigt sakta. Kondition skall byggas upp igen, musklerna ska dit och vi ska tränatränaträna. Sist jag travade av så frustade han och sänkte huvudet, tecken på en nöjd Paddington. Nu ligger passen på högst 20 minuter och de ska ökas successivt med tiden. Har inget att stressa till, så vi tar det i vår takt.
 
Annars är han nöjd med livet, han trivs med sin hagkompis. De busar och äter mat. När jag kommer så ställer han sig vid grinden och bara väntar på att jag ska komma ut och hämta honom. Han är så himla mysig och tillfreds, känns verkligen hur bra som helst. Min älskade ponnyplutt ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0