Måndag, ny vecka

Hej!
Vad jag tycker om att hösten snart är här alltså, inte för att jag vill att sommaren egentligen ska ta slut men jo, jag tycker om hösten. Hösten för mig förknippas med lagom varmt, frisk luft utomhus, innebandysäsongen drar igång, många mängder tékoppar om kvällarna med tända ljus, bra tv-program om kvällarna och helgerna blir typ tusen gånger roligare/mysigare. Under sommaren blir man, iaf jag, helt dagblind (heter det så?) och visst kan väl det vara skönt ibland men strukturen i vardagen är ändå skön att få tillbaka framåt hösten igen. Så, hösten - du är så välkommen!
 
Måndag idag, ny vecka - nya möjligheter. Var bara tvungen att låta lite klyshig men för mig känns det verkligen så. Varje söndag tar jag fram min kalender och fyller i saker för hela veckan. Tänker på vad som ska göras, försöka pussla ihop vardagen och så vidare. Den ena veckan är inte den andra lik. Det är faktiskt ett bra tips till er som går i skolan och känner er skoltrötta, att bryta mönstret i veckan. Att ni inte varje vecka åker till skolan, kommer hem, pluggar, äter, sover. Utan att ni kanske åker hem till en kompis, pluggar tillsammans, bakar något gott och så vidare. Det behövs inte mycket för att sätta guldkant på, den så annars tråkiga, vardagen!
 
Nu på morgonen fick jag ett sms om jobb idag mellan 15:00 - 21:30 vilket jag tackade ja till. Så nu ska jag byta om till stallkläder och gå bort till min lilla Paddis. Borsta och pyssla om honom samt rida en liten stund. Sen åker jag ner för jobb i några timmar. Sen hem, dricka té och slappna av. Sounds pretty good to me.
 
Hoppas ni har en grymt rolig vecka framför er, om inte, GÖR den rolig.
Kram Elin
 
 
Btw.. såg att några av er har kommenterat saker ni ville läsa om, otroligt roligt för min del! Bland annat om Milton, hans resa från bebis tills nu som ettåring. Givetvis fixar jag det. Är det något mer ni vill läsa om? Var inte rädda att berätta för mig, bara släng iväg en kommentar så ska jag fixa det så fort som möjligt :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0