Lite allmänt snack

Det känns som om den här dagen varit så oerhört lång, på något konstigt sätt. Vaknade av att det regnade som fasen, min första tanke var att "PADDE MÅSTE IN!" så fick köra dit innan jobbet. La på han gostäcke och sen fick han en blöt puss innan det var dags för mig att sticka. Körde ner till jobbet, jobbade från halv 8 till 2. Sen åkte jag hem och började plugga körkortsteori med en gång. Sträckläste 170 sidor och har gjort 3 slutprov (som jag förövrigt klarade alla 3!!). Kan man trycka in information i huvudet? haha. Jag är alldeles för nervös, med andra ord.
 
Jag skickade lite sms till mammas kompis Linda (som jag kört med, som har varit trafiklärare) och hon gav mig lite tips. "Någon har gett sig hundan att få körkort nästa vecka ;)" fick jag som svar, haha. Linda är så himla go, en människa jag liksom lätt skulle kunna hänga med, trots att hon är lika gammal som min mamma, haha! Som när vi sist körde i Oskarshamn. "ELIN, såååg du?!" jag bara "Eh, va? nä?" och hon svarade "DET VAR EN SKITSNYGG KILLE DÄR". Haha asså så jävla go. Hon ska få ett sånt stort TACK efter allt hon hjälpt mig med gällande körkortet. ♥
 
Och ja, jag kommer förmodligen babbla om det där förbaskade körkortet tills jag har det i handen. Kan verkligen inte beskriva hur nervös jag är, vad är en tävlingsdebut jämfört med detta liksom?.
 
Annars då? Jo, jag jobbar, Padde mår jättebra och jag mår lite halvkasst, har gjort det hela veckan. Lite sådär hängig med lätt huvudvärk hela tiden, så jobbigt. Har därför inte tränat innebandy på hela veckan, smått tråkigt faktiskt då jag såå gärna hade velat testa min nyinköpta klubba. Men så är livet ibland.
 
Herregud vad jag låter deppig, men det ääär jag inte. Är glad över livet i allmänhet. Äger världens finaste ponny, jobbar, tjänar pengar, slösar pengar, kanske snart har körkort, letar lägenhet (:D)....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0