Ny dator och historiken de närmaste dagarna

Hej allihopa! :)
Nu är jag tillbaka igen efter ett smärre uppehåll från bloggen. Eftersom vi inte haft någon dator innan så har jag dragit mig för att blogga, för mobilbloggning blir liksom inte bra. Men nu har min pappas sambo Becca köpt en till dator och det är den jag bloggar ifrån nu. Så, vad har nu hänt de närmaste dagarna? Väldigt mycket, enligt mig.
 
I tisdags tog jag äntligen mitt körkort!! Det känns så skönt att ha det i handen, även om mitt körkort är bland de fulaste jag sett så kan jag ändå inte sluta titta på det. Det känns overkligt men så jäkla bra. Att även ha en egen bil känns ännu bättre. Nu kan jag ta mig vart jag vill, när jag vill och hur jag vill. Många säger att jag nu kommit in i "betala pengar till bensin" världen men om jag ska vara ärlig så drar min bil så himla lite så det kostar ungefär lika mycket som att ta bussen fram och tillbaka till jobbet/träningarna. Så jag är bara allmänt överlycklig av att inte vara så beroende av andra.
 
Utöver körkortet så har jag börjat gå bredvid på ett annat jobb, prästkullen. Det är nästan likadant som hemtjänst fast de bor i samma område/trappuppgångar. Detta är väldigt ovant för mig så ser detta som en utmaning. Kommer givetvis ha kvar mitt andra jobb också. Men detta innebär att jag kommer ha mer jobb framöver.
 
Sen har jag tänkt och funderat väldigt mycket angående stall till Paddington. Det kan vara så att jag flyttar honom innan vintern. Vi kommer få helt andra möjligheter och jag tror att han skulle må bättre där/känna sig mer hemma. Det känns bättre i det stallet med umgänge och allt i allmänt. Får fundera vidare på detta!
 
Innebandyn då? Jo men det går just nu, helt sjukt bra! Serien drog igång förra veckan och vi föll i premiären med 8-6, egentligen 7-6 men de fick in ett mål i slutsekundern när vi hade tagit ut målvakten. Men vi gjorde en jäkligt bra insats måste jag ju säga. Det hände mycket, några blev skadade och så vidare. Men en sak ska vi ha med oss, vi gav ALDRIG upp. En annan sak som var himla roligt var att jag fick göra mål i första matchen, det behövdes verkligen för självförtroendet. Ni vet ju om min prestationsångest, nu när vi konkurrerar varje gång om platserna i laget så hänger man på en skör tråd och misstagen man gör straffar sig hårt. Men 1 mål och 1 assist i första matchen blev det för mig förra matchen, bra inledning. Ni såg ju mina tränares kommentarer i föregående inlägg.
 
Idag är det match mot Ingelstad/växjö. Jag är än en gång uttagen till matchen och jag ska verkligen ge gärnet. Första hemmamatchen och jag är helt uppe i varv. SKA BLI SÅ HIMLA KUL!! håll en tumme eller två på oss idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0