Läget i mitt liv just nu

...KAOS, FULLT ÖS, UNDERBARTde orden beskriver hur mitt liv ser ut för tillfället.
 
Allt som snurrar runt i mitt huvud nu är såklart flytten till lägenheten, samt Paddes flytt och vad jag måste köpa i Ullared nästa gång vi åker dit. Och mitt ibland allt jobbar jag väldigt mycket samt tränar innebandy. Det blir ibland ett enda kaos, men det kommer bli så himla bra tillslut.
 
Idag har Amandha och jag varit i Kalmar, köpte lite till lägenheten och strosade runt i affärerna. Var hos Padde alldeles nyss och pysslade med honom i någon timma. Packade lite saker hemma och nu sitter jag hos Amandha. Hon är i stallet för att fixa iordning inför i morgon då hon ska tävla. Jag ska med och hjälpa till, så jag sover här inatt, mysigt!
 
Den 27:e åker vi till Ullared ännu en gång och då är det inredningsgrejer jag mest kommer fokusera på, sen lite saker till Padde och till mig själv. Den 24:e/25:e november flyttar jag Paddington och den 28:e är besiktningen av lägenheten. Pepp? Överflödigt!
 
Tänkte på det häromdagen... hur jag format mitt liv och verkligen kämpat för att vara där jag är idag. Jag kan inte annat än att säga att jag är stolt över mig själv. Jag har i alla år sen jag var 10 år spelat innebandy och ridit samtidigt. Det blandat med skola har varit förbannat tufft att få ihop ibland. Men jag har brunnit för bägge delarna och vägrat välja bort något. SÅ många gånger som mamma sagt att "nu får du ge dig, välj en sak och fokusera på det för att du ska orka med ditt liv" men jag har bara sagt "Watch me". Även att det ibland innebar att jag fick gå upp klockan 4 på morgonen och rida innan skolan började så att jag efter skolan kunde sätta mig på en buss till Oskarshamn och träna innebandy. Även att jag fick sitta uppe nätter för att kunna hänga med i skolan och få bra betyg, så har det varit värt det.
 
Idag äger jag en lägenhet tillsammans med min bästa vän, äger en helt egen häst, jag jobbar för fulla muggar, jag spelar innebandy på "hög" nivå och jag älskar mitt liv precis som det är. Jag har alltid gått min egna väg och jag är så förbannat stolt över det.
 
Jag är kär i livet just nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0