Tired of being sorry

Jag kan inte förstå att en person som egentligen ska stå mig närmast, vill mig ont. Så fort jag är glad, så kommer alltid "hen" och trycker på något i livet som är dåligt. Är det mitt fel att just "hen" sitter i skiten nu, så som "hen" påstår? Så fort jag öppnar munnen och står upp för det jag säger, då är jag kaxig/dum i huvudet/går inte att prata med. Men "hen" kan spotta ur sig vad som helst och jag ska bara stå, buga, tacka och ta emot. "Hen" gör ju som "hen" vill för "hen" är äldre än mig, klokare, mer livserfarenhet. Ta din livserfarenhet och kör upp någonstans där solen aldrig lyser säger jag då. "Hen" hotar med att ta det bästa jag har här i livet, ifrån mig om jag inte gör som "hen" säger. Det värsta av allt är att "hen" inte kan lyssna på andra eller förstå andra, om jag tycker på ett visst sätt så är det jag som är trög och den största egoisten i denna värld. Jag gör allt jag kan och mer därtill men ändå, ÄNDÅ är det MIG det är fel på, just det, MIG.
 
Skolan suger skiten ur mig, varje dag och har gjort i ett halvår nu. Stressutslag, ingen lust att äta, mängder med tårar - men detta ser inte "hen" för "hen" antar att jag gör annat än det jag ska göra. Så jäkla trött på det nu, man kan inte anta något om man inte har en aning om vad det är man säger. "Hen" har problem med en sak, men det vägrar "hen" inse själv, blundar för problemen och lever vidare som inget har hänt. Många gånger jag hört henne säga "förlåt att jag var arg igår men det är inte ditt fel, jag mår dåligt blablabla" - ska det gå ut över mig känner jag då? Är det också mitt fel att "hen" mår skit över en sak, är det verkligen så?
 
Jag vill inte ha det såhär längre, men eftersom det inte är mig det är fel på så är det inget jag kan göra. Känner mig hjälplös för detta kommer inte bli bättre. Funderar skarpt på att säga upp kontakten med "hen", det hade varit det bästa för mig för jag mår inte bra av det här. Vägrar ta mer skit från "hen" nu. Känns onödigt att torka tårarna när man ändå vet att de ska ner igen. Men samtidigt kan jag inte koppla bort kontakten med denna personen pga en sak, det suger. "Hen" ska veta att "hen" inte kan hålla på så som "hen" gör, för det är fan inte okej.
 
Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0