Happy Birthday!!

Åh, idag fyller världens goaste lillebror 9 år. Min lilla Melker, min lillebror och min bebis.
 
Melker är en människa som imponerar på de flesta, han är inte som alla andra. Aldrig har jag sett en kille i hans ålder vara så genuint snäll mot precis alla. Har aldrig någonsin sett eller hört han vara elak mot någon annan, barn kan ju annars vara väldigt taskiga gentemot varandra. I skolan har han många kompisar, det är många som vill vara med honom just därför att han är så himla snäll och hjälpsam. Lugnare människa i hans ålder finns nog inte, så ansvarsfull och mogen för sin ålder är unikt. Hela han är unik. Han peppar andra i sitt fotbollslag, är alltid en trevlig kompis och han blir oftast vald till kapten av just den anledningen. Melker ger aldrig upp, han är en fighter. Även om hans fotbollslag skulle ligga under med 40-0 så skull inte han ge upp, han skulle se möjligheterna. Melker är som en liten clown, han får oss alla att skratta på ett eller annat sätt. Jag har aldrig hört honom klaga över någonting, aldrig någonsin. Förstår inte hur en människa kan vara så positiv till allt. Han har lärt mig att alltid ta vara på dagen, försöka se allt positivt och skita i att klaga i onödan. Tänk att det måste till en 9 åring för att få mig att förstå det...
 
Kommer ihåg när Melkers mamma skulle hämta honom hos pappa en gång. Då var hans extra kläder borta i hans skolväska och hans mamma undrar vart de var någonstans. Melker vägrade att berätta först men till slut sa han:
- Jo mamma, jag lånade ut det till min kompis i skolan för han hade ramlat och blivit blöt så då fick han låna dem av mig.

Min lillebror är en av de människorna jag inte skulle klara mig utan. Skulle det hända honom något så vet jag inte vad jag skulle ta mig till, helt seriöst. Han betyder något förskräckligt mycket och när mitt liv stormar runt mig så kramar han mig hårdare, får mig att komma ner på jorden och bara ta det lugnt. Utan honom hade jag kraschat in i väggen så många gånger. Det spelar INGEN roll vilket humör jag är på när vi träffas för han får mig alltid att lé. Det är en bra egenskap hos andra människor. Jag är så stolt över den människa han är och den dagen han får för sig att ändra någonting på sig själv så kommer jag vara där med pekpinnen och stå i vägen för det.
 
Så nu bästa lillebror är du hela 9 år. Jag hoppas du får en otroligt bra dag så firar vi dig nästa gång du kommer till oss. Älskar dig så himla mycket Melker, men det hoppas jag att du redan har förstått ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0