Allt händer i Gemla

Vi levererade en grymt bra match idag. Hela laget kändes starkt och jag var aldrig orolig för att vi inte skulle ta hem segern. Magkänslan var rätt, för seger blev det med 6-3. Dock var det många som skadade sig i båda lagen, jag var en av dem...

I slutminutrarna i den sista perioden gick jag in i en duell med en otroligt idiotisk människa som trycker mig med knäet så jag halkar till och trampade givetvis snett igen på den foten jag har problem med... Kunde knappt andas för det gjorde något så fruktansvärt ont. Jag har redan en spricka i den foten, en liten sådan och ja, den är nästintill helt instabil. Den tejpas inför varje match hårt så jag inte kan trampa snett men idag fick jag en sån kraftig stukning så jag trampade igenom tejpen. Kände hur det knakade till så jag låg kvar på planen, tryckförband på och in till omklädningsrummet. Surt!!

Ingen träning förrän på torsdag, då ska vi se om jag kan belasta den. Kan jag det så ska jag inte träna mycket utan istället spara mig till fredag då vi har match. Om jag inte kan så var detta sista matchen för mig.... men jag hoppas av hela mitt hjärta att jag kan vara med på torsdag.

Högläge och försöka få igång cirkulationen på rätt sätt så blödningen inte blir så stor, det står på schemat nu fram till torsdag.

Men... jag är iaf jävligt stolt över den här matchen. Idag stod jag rätt, var på rätt ställe hela tiden och var inne på samtliga av alla mål som gjordes. Jag gjorde även ett mål och ett assist. Nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0