Summering

Det här är första gången på hela den här veckan som jag bara sitter ner och gör ingenting. Herregud vilken (intensiv) vecka jag haft! 
 
I måndags åkte vi ju till Göteborg. Var så sjukt jäkla varmt på tåget och när vi klev av. Åkte direkt till ett studiebesök när vi kommit fram. Då började kaoset. Min lärares mobil ringer och det var någon från tåget som hade upptäckt sprutor på tåget. Det var ju Lizas insulinsprutor så jag var snäll och tog en spårvagn tillbaka till stationen med henne. vi missade alltså ett studiebesök på sahlgrenska. Men shit happens. Sen åkte Liza och jag till vårt vandrarhem och checkade in. Letade upp ett matställe som vi alla åt på innan vi begav oss till liseberg. Vi sprang som tokar mellan alla attraktioner, svinkul var det och 6 timmar gick väldit fort. Älskar karuseller! Sen åkte vi tillbaka till vandrarhemmet och sov. 
 
I tisdags åt vi frukost på vandrarhemmet. Sen åkte vi till ett annat studiebesök, psykiatrin. Så otroligt lärorikt måste jag väl säga. Efter det åkte vi in till stan, gick där någon timma. Sen vidare till sista studiebesöet, barnakuten. Inget vidare studiebesök, lärde mig i princip inget. Sen tillbaka till stationen, ta en sub och sätta sig på tåget hem till Kalmar. kom hem sent, skulle kunnat somna ståendes utan problem. Galet trött. 
 
I onsdags åkte jag till skolan klockan 10 för att fika med min mentor. Sen tog jag tillfället i akt att gå till frissan, färgade och klippte håret så nu är det fräsht och fint till studenten. Kommer bild på det så småningom. Sen på kvällen åkte vi med vår mentor in till Oskarshamn och bowlade/åt mat. Efter det åkte jag med min vän Jossan till hennes syster för att sitta barnvakt. Vi sov över där. 
 
I torsdags vaknade jag upp hos Jossans syster. Vi låg mest och tittade på tv. Sen blev det kaos. Min telefon hade varit död under natten så när den väl var igång hade jag 10 missade samtal, många från jobbet, några från mormor osv... Då hade en personal på jobbet brutit armen och de ville att jag skulle komma och jobba halv 2 till 8. Visst sa jag, så pappa kom och hämtade mig, sen direkt till jobbet. Slutade 8, sen hämtade pappa mig. Åkte hem och grillade i kvällssolen, sen somnade jag direkt. 
 
I fredags (igår) kom min saknade vän Emma hit, inte setts på evigheter. Emma är en sån person man bara kan umgås med utan större bekymmer, känns som om vi alltid känt varandra liksom. Underbar människa! Vi låg och solade hela dagen lång, grillade på kvällen, gick till affären och sen på kvällen åkte vi bort till stugan. Innan vi gjorde det blev jag upp plockad av mina klasskompisar då vi snabbt skulle kika på vårt flak till studenten. Sen invigde jag och Emma vår sommarstuga, så himla mysigt. Jag sover så himla bra där borta. Vaknade upp vid 11 idag, när hände det senast liksom?!
 
Idag (lördag) vaknade vi upp, tog våra saker och gick hem. Där blev det snabba vändningar då vi på 15 minuter skulle göra i ordning oss. Sen tog vi tåget till Kalmar (lite smått spontant sådär). skulle in och köpa mig ett par inlines var tanken.... men när vi kom in till Kalmar köpte vi en dricka på pressbyrån och sen gick jag direkt till intersport för att kika på inlinesen då. hittade ett par som var bra. Men när jag skulle betala så var mitt kort BORTA. Sprang samma väg tillbaka till pressbyrån men inget kort. Letade överallt verkligen men det var BORTA. Varför händer sånt bara mig?! Gick iaf på stan med Emmis ett tag innan jag och min syster tog tåget hem. Nu har jag städat lite och fixat. Blir nog en chill kväll ikväll (BEHÖVLIGT). I morgon nalkas det nämlien JOBB från halv 12 till 8. Sen var den här veckan över...
 
Galet vad man kan hinna med så mycket saker på så kort tid. Den här veckan har gått dödligt snabbt alltså. Men gud så trevligt det har varit! Har så många bilder jag kan visa här sen, ska bara koppla in hårddisken och fixa lite...
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0