Pärlor åt svin

Musiken gör mig hel, det fungerar som terapi för mig. När något i livet krisar letar jag upp en bra låt som innehållen en text som jag är i behov av att höra just där och då. Musiken ger mig en sjuk styrka. Det är därför jag älskar att ha hög musik på, höra dunket och texten i öronen. Älskar långa promenader med hög musik, seriöst finns inte mycket bättre än det. Speciellt om det hänt något i mitt liv, jag pratar aldrig med någon om mitt liv för jag är rädd för andra människor när det kommer till djupa känslor. Det går liksom inte, jag vill inte prata med någon för jag vill bara kunna göra det själv. Mitt liv, mina val och mina konsekvenser.
 
Jag kan inte förstå vissa personer och hur de tänker. Hur kan man få för sig att "nu ska jag leka med den här personens känslor"? Jag kan verkligen inte förstå det, inte heller acceptera eller förlåta det beteendet. Man bör behandla varandra med respekt, visa varandra hänsyn och vara rädda om varandra. Vi är inga tv spel som man kan sätta på ibland, spela lite med och sen skita i det i några dagar/veckor. Det fungerar inte så.
 
I och med musiken har jag vänt blad och gått vidare. I framtiden vägrar jag gå in i ett förhållande som minsta lilla känns konstigt eller otryggt. Det hoppas jag inte ni andra där ute gör heller. Nöj er inte med första bästa, ni är värda så mycket mer än vad ni tror. Lämna aldrig ut er själva i någon annans armar, då är ni förlorade. 
 
What doesn´t kill you makes you stronger - visst fan är det så. Jag har blivit så sjukt mycket starkare som person efter alla mina misstag i livet. Gör om, gör rätt har jag fått lära mig. Ska aldrig mer ödsla energi på människor som inte förtjänar det, det är så inte värt det. Varför ska jag visa andra respekt när ingen kan göra det tillbaka? Varför dela med sig av min godhet när andra tar emot det och stampar på det? Aldrig mer ska jag kasta pärlor åt svin.
 
Den här låten dunkar jag JÄMT. Hela vägen till och från Göteborg lyssnade jag på den här låten, behövde den just då. Den stämmer in på pricken i mitt liv. Den har hjälpt mig att gå vidare. Tack din jävla idiot, du har visat mig vad jag ska akta mig för.
 
 
"Han e en sån man, som sol-o-vårar.
Tar allt du har .
Sedan, blir du, lämnad i tårar
Utan någonting kvar.

Du, du e du e för fin. Du e, du e. Du e för fin för det trash du gillar,
Varför ska du kasta pärlor åt svin?
Du e du e för fin. Du e, du e. Du e för fin för så fula killar,
Sluta upp att kasta pärlor åt svin.

Din före detta kille var av samma sort,
han var en riktig gris, som bedrog.
Dom elaka ryktena skratta han bort,
tills att du såg bevis, o fick nog"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0