Min dator
Måste erkänna att jag har seperationsångest... över min dator. Hej jag heter Elin är 18 år och har seperationsångest över en DATOR. Seriöst. Men skoldatorn har varit med mig överallt, kan blunda och skriva samtidigt, kan den utan och innan. Och nu måste vi skiljas åt efter 3 år. Det känns faktiskt jobbigt att lämna tillbaka väskan som jag burit varje dag nu i 365 dagar gånger 3 typ. 
 
Tror dock inte det är datorn i sig som jag kommer sakna utan bara känslan av att ha en dator, HAHA. Min skoldator hängde sig så fort jag rörde den, den kunde inte starta förrän man slog den i bordet, touchen slutade fungera ibland, varje dag var det myrornas krig på den, tog minst 15 min att starta osv... Så nej, det är nog inte den jag kommer sakna ;) 
 
Men nu har jag ett stort problem hörreni... Ska jag köpa en ny dator eller ska jag köpa mig en ipad?! 
Min pappas sambo har ju faktiskt en dator som jag kan få låna att lägga in bilder och sånt på. Köpte mig en hårddisk i kalmar när jag var där inne sist så där kan alla bilder vara. Det enda som säger nej i min hjärna till att köpa en surfplatta är att det är så jäkla jobbigt att skriva på den, det tar år att skriva typ blogginlägg på. Men samtidigt är den mycket smartare och lättare att ha med sig än en dator.... ÅH men gud, tjejen med beslutsångest ska välja mellan dessa. Återkommer om något/några år när jag bestämt mig... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0