Jobb & kiropraktik

Tjabbatjenahallå. Jobbat nu i två dagar vilket har gått bra men är otroligt trött idag då jag fått alldeles för lite sömn emellan. Jag vaknar jättetidigt på morgonen nu för tiden fast jag somnar sent, fattar inte det alls. aja.. Har bara chillat fram tills nu, glott lite big brother och halvsovit. Det har regnat som in i h*lvete inatt fram tills nu då det börjar bli lite uppehåll, tack och lov. Regnet i sig är mysigt men det drar även fram tröttheten i mig. Så idag är jag förbannat trött, precis kommit upp ur sängen och klockan är snart 3. 
 
Idag är det jobb mellan 16-21:30. Inte så långt pass men just nu har vi överbefolkat på den avdelningen. 11 personer på 2 personal och ALLA ska lägga sig samtidigt, ja ni förstår, det blir kaos emellanåt. Men det ska nog gå bra. 
 
Igår var jag hos kiropraktorn med Paddington. Måste först bara säga att Katja som är kiropraktor är så otroligt himla bra! Rekommenderas starkt. Ingen annan får numera trycka på Padde, har svårt att lita på många massörer osv men Katja är verkligen toppen. Först ville hon se Padde i rörelse, så jag sprang fram och tillbaka med honom på vägen. Sen ville hon se han longerad och där tyckte hon att han gick lite utåtställd i höger. Han har ALLTID varit stel i höger, så det tyckte inte jag var så konstigt, man har ju en bra och en "dålig" sida så att säga. Jag som är högerhänt har inte lika mycket motorik i vänster tex. Så då ville hon böja höger bakben och hon tyckte att han markerade lite i det benet.... Sen böjde hon även vänster bakben och då visade han också lite givetvis då böjprov är något jag INTE rekommenderar. Tänk dig själv att någon trycker ditt ben i 1 minut och sen ska du springa direkt efter det, klart som fasen att man skulle "halta" då. Annars tyckte hon att han var väldigt mjuk och fin i kroppen. Han var avslappnad och inte alls spänd. skönt att höra! 
 
Eftersom Padde varit jättefräsh nu när jag har satt igång han så tror jag bara att hans högra bakben är lite stelt. Han har INTE ont. Jag har tryckt ordentligt på det, vid hoven, vid knäet och han rör sig inte alls. Ingen puls och ingenting. När jag rider på banan så frustar han i båda varven och går avslappnat och han känns inte alls halt, bara lite stelare i höger. Så jag kör på nu, ska även testa att lägga in liniment på hans högra bak för att se om det ger lite skillnad. Tror det blir bra. Är inte alls orolig för att det ska vara någonting. Vi kör på helt enkelt, är det något - då säger Padde ifrån! 
 
Nu ska jag jobba, puss och kram. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0