Jag vill inte tänka på refrängen nu

För 3 år sedan satt jag utanför mönsteråsgymnasiet på en bänk, tittade upp mot skolan och kände bara att "ska jag verkligen gå här?". Det kändes så stort att börja gymnasiet, allt var helt nytt. Dessutom blev jag utplacerad i en klass med 11 tjejer, 11 helt olika människor med 11 olika åsikter. Undrade hur fan det skulle fungera egentligen men dessa år har verkligen varit lärorika. Ingen i vår klass är den andra lik, alla är verkligen unika och bra på olika saker. 
 
Vi har aldrig bråkat inom klassen, dock har det förekommit småtjafs men det skulle väl bara vara konstigt om det inte hade uppstått liksom. Vi har stärkts som klass, vi kan i princip berätta vad som helst inför varandra utan att skämmas halvt ihjäl. En gemenskap där alla i klassen är involverade. Under åren har vi fått höra hur bra lärarna på skolan tycker att vi är, som de allra flesta säger "en helgo klass". Jag kan bara hålla med, för det är vi verkligen. 
 
Lärarna har jag tyckt så otroligt bra om, vissa mer och vissa mindre men överlag har vi haft så bra och förstående lärare. Vi har kommit varandra så otroligt nära, elever och lärare under dessa 3 åren och det kommer kännas jättejobbigt att faktiskt skiljas från dem med. 
 
Alla gånger vi gått in i väggen av för mycket plugg. Alla gånger vi konverserat på facebook om hur jobbig skolan är. Alla gånger vi skrattat så vi kippat efter andan. Alla gånger vi klagat. Alla gånger vi kämpat. Alla gånger vi stått upp för varandra. Allt börjar lida mot sitt slut.... 
 
Med handen på hjärtat - jag kommer att sakna er allihop. OP10. 
 
Kommer sakna att spendera varje vardag tillsammans med er. Kommer sakna allt som har med er att göra. Måste tacka för allt ni lärt mig, genom att bara vara er själva. När vi springer ut på fredag kommer jag lätt lipa sönder, dels av glädje och dels av sorg. Fan tjejer, jag kommer SAKNA er. 
 
Nu har vi en vecka kvar att bara vara så awesome som bara vi kan vara. Let´s kick it!! 
För vi vill inte tänka på refrängen nu... det får aldrig vara slut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0