Vad är skillnaden?!

Tjejer, tjejer, tjejer. Nu på sommaren kan man i princip gå in på vilken tjejblogg som helst för att hitta nedlåtande kommentarer om tjejer som tar bilder i bikini och lägger ut. Hårda ord som "slampa", "du viker ut dig själv", "du borde skämmas" osv. Vilka tror ni det är som skriver kommentarerna? Jo, till 90 % är det tjejer som skriver nedlåtande ord till varandra. Som jag sagt innan så kan jag inte förstå hur man tänker när man är i behov att trycka ner andra genom taskiga kommentarer. Vi lever i en mansdominerade värld, vilket många kvinnor klagar på ständigt, inget är rättvist. Men samtidigt så är det vi själva som är bovarna i detta mysterium, det är ju för sjutton vi som trycker ner varandra. Det är vi som borde lysa av girlpower, pusha varandra så alla vågar ta plats i vårt avlånga land. Det handlar hela tiden om "mig", de ord vi behöver lära oss är "vårt, våra". Om alla gör en god gärning varje dag, så skulle vi kunna minska detta näthat ordentligt. Det krävs inte mycket att skriva en positiv kommentar till någon, en gång om dagen. Nog om detta, tillbaka till bikini-debatten. 
 
Kan någon redogöra för mig vad skillnaden är på att ha en bikini på sig på stranden och att lägga upp en bild på sig själv i en bikini? Det andra alternativet verkar röra upp folk gud så förbannat att det retar gallfeber på alla. Det tar hus i helvete så fort man som tjej lägger upp bilder på sig själva i bikini. Men varför är det okej då att vistas ute på stranden i en bikini om man nu inte får ta kort och lägga ut? Det är samma sak, ett kort är en stillbild på vad som händer i verkliga livet. Det är ju inte så att alla på stranden ställer sig upp och spyr ut förnedrande ord när man kommer dit? Så varför  ska man behöva bemötas på ett annat sätt bakom en datorskärm? Vad är skillnaden att ha en bikini på sig och att ha ett kort med en bikini på sig? Det är inte så att det skadar någon annan människa att andra har bikinis på sig. Detta är en sån löjlig debatt egentligen. 
 
En annan sak som är konstig är ju hur killarna blir hissade till skyarna när de är utan tröja, i klädda bara shorts när vi tjejer blir nedtryckta så fort vi har bikini på oss? Då är det vi som är billiga, horor och äckliga. Men killarna, de blir kallade snygga, heta osv. Det är så förnedrande så det är sjukt alltså. Detta är ett så pinsamt beteende av oss tjejer att jag faktiskt sitter här och skäms över en del av oss. Om man inte är nöjd med sin egna kropp, betyder inte det att det är helt okey att trycka ner någon annan man anser vara snyggare. Allt är inte rättvist men man ska vara glad för det man har, kan vi inte bara lära oss det nu någon gång. Alla har någonting fint, men det finner man inte om man ständigt bara letar fel. 
 
Sen kan jag känna såhär att detta är min blogg, om jag lägger upp bikinibilder här så är det mitt beslut. Det ska ingen annan ha och göra med, för detta är mitt liv, mina val och mina konsekvenser. Vi behöver inte alltid lägga oss i vad andra gör. Sluta upp med att vara så beroende av andra hela jäkla tiden, inte konstigt att vi inte mår bra då. Nä hörreni, shape up! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0