Svaren

Ska ni sälja alla era hästar nu? förrästen,hur många hästar har er familj på gården just nu? :) 
stay strong.
 
Svar: De hästar som finns på gården nu är Paddington, Minola, Milton och Detroit. Valentino är redan såld till en familj i Hammarglo och Teddie är utlånad till en annan familj.Tanken med Milton är att få honom såld. Varken mamma eller jag kommer att ha tiden till att utbilda honom på rätt sätt. Får Milton den tid/träning han behöver så garanterar jag att han kommer tillhöra kategorin "tävlingshästar" om några år. Han har kapacitet och jag vill att han kommer till någon som verkligen vill ta sig tid till honom, så han får chansen att utvecklas och bli en fantastisk liten ponny. 
 
Minola är vi väldigt försiktiga med, det är familjens lilla pärla. Jag tror att mamma kommer att fortsätta stå som ägare på henne men att hon kommer bli utlånad. Minola är för speciell och både mamma och jag älskar henne gränslöst, så om vi någonsin säljer henne så måste hemmet hon hamnar i kännas 100 % rätt. Hon har stått ut med mycket och behöver all kärlek hon kan få. Bästa lola. 
 
Detroit är till salu! Ska skriva om honom i ett separat inlägg senare. Han kommer (om han inte blir såld) åka hem till min syster igen i Nybro. 
 
Paddington håller jag på att köpa loss av mamma nu, så att jag står som ägare på honom. ALDRIG I LIVET att jag skulle sälja honom, då skulle jag sälja en del av mig själv. Han kommer få det så himla bra till slut. Längtar tills han är i min ägo och jag får bära allt ansvar för min prins. 
 
Hur ser dina framtidsplaner ut? alltså typ i höst, ska du jobba eller plugga vidare? spela innebandy? Rida?
 
Svar: I höst kommer mitt liv se ut som såhär. Jobba, rida och spela innebandy. Den här hösten kommer jag satsa ännu mer på innebandyn och det känns så himla bra. Jag är ju timvikarie i kommunen vilket betyder att jag lägger in mig på datorn de tider jag kan jobba. Så om jag tränar innebandy vid 5 på eftermiddagen så lägger jag mig tillgänglig på förmiddagen osv. Därför kommer mitt liv flyta på bra senare, när allt är under kontroll. Dessutom har jag förmodligen mitt efterlängtade körkort vid den tidpunkten, läängtar. 
 
 
 
Vart ska hästarna stå? Ska du bo hos din mamma eller pappa? Vad händer med de andra hästarna? Ska ni ha kvar dom eller sälja?
 
Svar: Se ovanstående svar (↑). Paddington vet jag inte riktigt än vart jag kommer ha honom. Förmodligen kommer jag ha honom i Blomstermåla (där jag hade honom innan), det beror sig helt på om jag kommer bo hemma eller hos någon annan ;) Men som det ser ut nu kommer jag att bo hemma ett tag i höst, så allt kommer på fötter igen. Jag kommer alltså bo som jag gör, hos min pappa. 
 
 1Hur många hästar har ni just nu? 
2 Kan du göra en presentation om dom? 
3Vad händer med minola o milton? 
4Vad gör ni med alla djuren? Typ hundar osv? 
5Ska du flytta hemifrån eller med din familj? 
6 Ska din mamma flytta till lägenhet eller villa eller en ny gård? 
7ska du köpa en storhäst med? För du är väll över 18 år? 
Kramis :)
 
Svar: 
1. Vi har 4 hästar hemma på gården nu. 
2. Absolut, ska skriva ihop separata inlägg om dem, det kommer! 
3. Minola kommer förmodligen att hyras ut till någon i trakten och Milton ska säljas. 
4. Vi har två katter och två hundar. Ludde kommer min mamma att ta med sig nät hon flyttar och den andra hunden kommer hennes "sambo" ta med sig. Katterna vet vi inte än... 
5. Jag kommer bo kvar som jag gör ett tag, sen får vi se om det blir en egen lya eller tillsammans med någon annan. 
6. Mamma ska flytta till en lägenhet i Mönsterås, fast det ser ut som ett hus så ja, ett litet hus ungefär kan man väl säga att det är. 
7. Jag kommer ha kvar min Paddington livet ut. Är det så att jag vill tävla någon gång, så kommer jag göra det, antingen avd B på ponnytävlingar eller mot storhästarna. Vi får helt enkelt se. 
 
Kram! 
 
 Rider inte du Minola längre?
 
Svar: Nej tyvärr, den enda jag rider på är Paddington för tillfället. 
 
 Sådär, har ni fler frågor så är de välkomna :) 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du skriva lite om minola? Om man är sugen på att kanske låna henne :) går hon ärr hantera ensam med/rida ut ensam med? Och hur är hon mot andra hästar? Är hon "arabig" om du förstår? :)

2013-07-15 @ 13:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0