Gotland

Att en ö kan göra en så otroligt lugn och harmonisk, det förstår jag inte. Jag känner mig så hemma här fast jag är så långt borta. Hemma är jag oftast stressad över allt som har med vardagen att göra men här... här har jag utrymme att bara vara jag. Vara omringad av människor som verkligen älskar en och som bara vill mig väl. Det är en fantastisk känsla, att bara kunna släppa all prestige och bara kunna få andas, luft under vingarna.
 
På somrarna när jag åker hit, går jag alltid på kvällarna ner mot havet. Sätter mig där, lyssnar på havet, känner doften av frihet och riktigt njuter av livet. Går längs stranden barfota och känner vinden ta tag i håret. Det är en känsla alla borde uppleva, känslan av frihet. Jag älskar den känslan som den här omgivningen här på ön får mig att känna. Ingen kommer någonsin kunna förstöra den känslan, den har jag för mig själv men delar den gärna med andra. 
 
Jag skulle vilja ta med alla mina vänner ombord på Gotlandsfärjan och åka iväg. Sova i tält på ett stort fält nära havet. Bara ha det mysigt en varm sommardag bland alla klippor. Nu drömmer jag mig iväg några steg men det är så underbart här, det är det verkligen. I somras tog jag med en av mina bästa vänner hit och spenderade en hel vecka här. Kan inte ens i ord förklara hur förjävla bra vi mådde då. Perfekt känsla.
 
Att åka till Gotland någon gång i livet är ett MÅSTE för er som aldrig varit här, det är något speciellt med den här ön.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0