Ännu en ledig dag

Vad skönt det är att inte ha några tråkiga måsten att göra om dagarna när man är "ledig" har jag märkt. Man kan planera dagarna bättre och göra det till roliga/mysiga dagar istället. Harmonin har infunnit sig i mitt liv, som ni kanske märker och det är så in i gudens skönt att äntligen kunna planera själv, ta mer ansvar för sitt liv och känna sig vuxen. Stor tumme upp. 
 
Idag hade jag förvisso tänkt att ta en sovmorgon men min telefon ringde lite innan 8, trodde jag vart så trött igårkväll att jag satt på alarm fast så var det inte för på displayen stod det "Jennifer ringer" och då var det bara att försöka låta någorlunda pigg i rösten och svara, haha! Så fick prata en stund med bästa vännen nere i skåne några minuter, då gör det inte så mycket att man blir väckt den tiden på sin lediga dag. Och tänk så mycket man hinner med när man går upp i tid! 
 
Pappa och hans sambo Rebecca skulle ut och gå så då hakade jag på. Vi gick nästan 8km, så skönt. Nu håller vi på med att göra mat, potatisgratäng och fläskfilé, mums!! Efter det ska jag byta om och få skjuts bort till Padde som ska skos idag vid klockan 2. Kanske går en promenad med honom också, vi får se. Sen ska jag fixa i stallet och sedan traska hemåt. Vi mätte hur långt det var från huset till stallet och det är exakt på pricken 2km, lagom gångavstånd med andra ord :) 
 
Ikväll hade jag planerat att jobba lite med instuderingsfrågorna i historia men.... det går inte så bra när min dator har dött och laddaren är i Egypten, haha så sjukt det lät (väldigt trovärdigt också) men så är det. Min systers pojkvän är i Egypten med min datorsladd och det finns ingen annan som har en likadan sladd. Suck! Har liksom prov i morgon så vet inte hur jag ska lösa detta riktigt. Att läsa i historiaboken endast känns lite för glest med kunskap inför det stora provet. Ska se hur jag löser det. Kanske läser i boken och testar göra prov i morgon iaf? Ingen dör ju av att testa, det värsta som kommer hända är att jag får göra om det. 
 
 
 
BTW. Designen är liksom tillfällig, gjorde den himla snabbt. Den ska finslipas och fixas till innan jag är helt nöjd. Men den är ju inte jätteful så den får funka tills jag orkar krångla med mer koder hit och dit :) 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilken mysig dag!:D

2013-02-06 @ 15:24:58
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0