2013 - sammanfattning

Förra nyåret lovade jag mig själv att 2013 skulle vara vändningen i mitt liv, då året 2012 inte var något att hänga i granen. Jag lovade mig själv att inte hamna i så mycket drama, detta året skulle vara ett lugnt och harmoniskt år. Slutresultatet blev helt tvärtom, 2013 blev det mest händelserika år i mitt liv.
 
Straxt efter nyåret i Januari månad mådde jag allt annat än bra. Jag och min mamma bråkade konstant hela tiden. Skrek åt varandra och jag grät i princip varje dag. Jag visste inte hur jag skulle ta mig ut ur situationen, vi bodde ju på landet då, på vår gård med hästarna. Jag ville inte lämna dem eller rättare sagt, jag skulle aldrig kunna svika Padde och bara dra för mitt eget bästa. Men samtidigt kunde jag inte vara kvar för då skulle jag hamna i en depression som hette duga. Till slut fick jag mamma att gå med på att få flytta Padde till min pappa. Dock visste jag inte några stall i närheten av pappa så en kall vinterdag promenerade jag och pappa till varenda stall vi kunde hitta i området. Vi hittade ett stall och pappa ringde på dörren på ett ställe. De sa att de hade plats för en ponny till, och så blev det - vi flyttade ifrån gården som jag bott på i många år! HÄR kan ni läsa inlägget jag skrev om min flytt och om mina tankar.
 
Innan vi flyttade var jag en vända och hälsade på min vän Agnes i Jönköping, mådde egentligen inte alls bra men jag övervägde att åka och det var ett bra beslut. Jag behövde komma därifrån ett tag. Sen får ju den människan alltid mig att skratta vilket jag verkligen tycker om med henne.

Eftersom jag valt att flytta Paddington så var han under mitt egna ansvar, jag skulle stå för alla kostnader för honom. Det var inte det lättaste när man gick sista halvåret i skolan men jag jobbade röven av mig för att kunna ha honom kvar. Gick i skolan från halv 9 - 4 och började jobba vid 4 till halv 10 på kvällen. Var helt orkeslös och gick nästintill in i väggen under våren. Vi hade något FRUKTANSVÄRT med läxor sista tiden i skolan, ett rent helvete skulle jag kunna säga att det var. Allt kändes hopplöst och studenten kändes så långt borta.
 
I februari månad var jag tillsammans med Joel, spelade DM-finalen där jag gjorde hela 4 mål och mitt lag blev korade till smålands bästa damjuniors lag. Var även över till Gotland med mina två systrar. Vi bowlade och hade det mysigt. Praktiserade även på akutmottagningen i Kalmar, varav en dag var jag på ambulansen.
 
I Mars månad fick vi hem våra älskade studentmössor och samma dag som dem kom så åkte jag neråt landet till min älskade Fredrika. Efter det åkte jag vidare mot min andra vän Jennifer. Bjöd hem Jossan och Liza på middag. Jag jobbade och pluggade som en galning. Stukade även foten på en match i Växjö. 
Bilden ovan beskriver verkligen hur jag kände över skolan just då. 
 
I April månad firade jag valborg tillsammans med min bästa vän Amandha. Skrev mitt sista nationella prov någonsin. Var på årsfest med innebandylaget. Stod inför ett jobbigt val angående Paddington. Höll på att gå in i väggen då jag körde på i 300 km/h med plugg/jobb/stall osv, utan att tänka efter hur jag själv egentligen mådde. Tog ledigt från skolan vissa dagar för att kunna få igen lite sömn (och det har jag aldrig gjort innan). Det tog slut med Joel. Hade mitt sista lov i skolan (påsklovet). Red igång Padde ordentligt efter en lång vila. 
 
I Maj månad började jag se ljuset i den mörka tunneln gällande skolan. Vi hade så himla mycket att göra fortfarande men jag blev motiverad då studenten låg bakom hörnet. Jag fick en kusin, nämligen lilla Olle. Åkte till Göteborg med innebandylaget för att spela innebandycup, väldigt roligt! Fick även årets första bränna ;) 
 
I Juni månad tog jag STUDENTEN! 
Innan dess var min klass iväg på en klassresa till Göteborg med två av mina lärare. Hade en underbart rolig resa och seperationsångesten började stiga fram. Studentveckan där vi slog klackarna i taket nästan varje kväll. Hade en otroligt bra sista vecka med klassen. Vi klädde vagnen och hade det så bra. Var på bluesfestivalen med, med hela klassen. SJUKT bra kväll. Jag fyllde även 19 år och hade en studentmottagning där hela släkten samlades. Mysigt! Om jag skulle sammanfatta juni månad så skulle jag beskriva den med ordet FEST! 
 
I Juli månad började jag på mitt sommarschema på jobbet. Innan dess var Fredrika på besök och vi hade det så himla mysigt. En dag var vi på ölands djurpark med mina systrar och min lillebror. Vi fiskade även väldigt mycket och ja, hade det allmänt bra helt enkelt. Började prata med honom som jag tycker så mycket om. Vi umgicks ganska mycket och hittade på saker. Tog även tag i träningen och sprang väldigt mycket. Stukade foten ännu en gång... 
 
I Augusti månad tog jag tag i körkortet och gjorde både halkan och riskettan. Var även duktig och tränade väldigt mycket. Var med på mycket försäsongsträning som var svinjobbigt men ack så nyttigt. Slutade på mitt sommarschema och började jobba som timvikarie på riktigt. Annars var det mycket jobb den månaden kommer jag ihåg. 
 
I September månad var jag på hopptävling med min vän Mikaela. Hjälpte henne när hon skulle tävla, träffade även goa Carro igen och pratade en del. Paddington blev skadad i samband med en olycka där jag ramlade av och han började springa runt i Blomstermåla. Usch, har aldrig mått så dåligt som jag gjorde då. Trodde jag skulle förlora honom där ett tag... 
 
Oktober månad inledde jag med att ta körkort!! Sen letade jag lite på lägenheter och skickade över en jag tyckte var intressant till amandha som också tyckte att den såg fin ut. Vi åkte på lägenhetsvisning och båda tyckte om den otroligt mycket så vi bestämde oss för den. Vi tackade "ja" men då fick vi reda på att andra också gjort det så vi fick stå "på tur". I slutet av månaden fick vi reda på att vi faktiskt fått lägenheten! Så vi blev med lägenhet och åkte därför till ullared! Jag jobbade och innebandyn flöt på bra. Började jobba på prästkullen (hemtjänst). 
 
I November hade jag en liten "dipp" med innebandyn, gick svindåligt för mig ett tag men jag tog mig tillbaka igen. Paddington flyttade till Bätteropp och lever nu livet där uppe som en prins. I samma veva flyttade även jag och Amandha till lägenheten (<3) Jobbade nästan heltid den här månaden med och åkte till Ullared ännu en gång för att köpa saker till lägenheten. 
 
I December började vi komma i ordning i lägenheten. Jag och han tog kontakt igen och träffades. Hade en tacokväll med Liza (<3) och bokade även Göteborg horse show. Firade jul med min familj och hade det allmänt mysigt. Har även jobbat en del denna månaden. Padde håller på och sättas igång och livet rullar på. Och nu är jag på Gotland och ska fira nyår tillsammans med släkten här. Bättre sätt att fira nyår vet jag inte om det finns. 
 
 
Avslutar detta (milslånga) inlägget med den här bilden och säger GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLIHOPA! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Agnes Bjurek

Så vacker jag är då, hehehe...

2014-01-01 @ 01:28:05
URL: http://agnesbjurek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0