Internmatch

Fredagen den 9/8-13 spelade vi en internmatch (match mot varandra), detta för att redan nu då ledarna ska ha koll på vilka femmor vi ska spela i, vilka som kan spela med varandra. Vi hade först en gemensam uppvärmning på ca 20 minuter, sen delades vi in i 4 femmor, två lag. Spelade 2x20 minuter rullande tid med dessa femmor, efter det bytte vi femmor och spelade ytterliggare 2x20 minuter. Sammanlagt alltså 80 minuter! 
 
Lagets prestationer: Jag måste verkligen säga att jag tyckte att det gick bra för alla, japp, ALLA. Alla kämpde på och var målmedvetna (som vanligt). Visst att spelet kan vara mycket bättre, men man får ta hänsyn till att det är i början av säsongen och att vi spelade i olika femmor. En tanke som slog mig... om det ser såhär bra ut redan nu, hur BRA kommer då inte vi vara i slutet av säsongen?! Klart godkänd insats.
 
Mina prestationer: Jag försökte att inte fokusera på vilka jag spelade tillsammans med, utan endast på mig och mina uppgifter. Satt i bilen in och fokuserade, tänkte på vad jag ska göra i defensiven och i anfallet. Det gick faktiskt väldigt bra till en början då jag skapade många chanser och dessutom gjorde två mål. Jag stod rätt i defensivarbetet och tog bra/snabba beslut. Koncentrationen var på rätt ställe helt enkelt. Låg rätt i pressen också. Så den första matchen gick bra, mycket bra för att vara i början av säsongen. Andra matchen gick åt pipsvängen, så missnöjd med min egna insats. Fick inget flyt, fick inte med mig bollen, passningarna var värdelösa, hade enbart några skott på mål osv. Men men, jag kan väl inte räkna med att precis ALLT ska stämma i ca 1,5 timma såhär i början. Som jag skrivit i tidigare inlägg var jag rädd att min kondition skulle ha försämrats, SÅ FEL jag hade. Jag hade ork HELA detta 100 minuterspass, trots att vi pressade på och spelade på två femmor. Jag är så GLAD och STOLT över mig själv. Alla jobbiga/dödstråkiga träningspass i sommar har gett resultat, åhh SÅ glad. Det bästa är att den bara kommer att bli bättre efter varje pass jag spelar. Så min prestation är väl ändå okej, inte jättebra men inte heller jättedålig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0