Innebandysäsongen 2013/2014

I samband med att jag tog studenten började vår försäsong med innebandyn. Jag kunde tyvärr inte vara med på många pass då jag var sjuk en vecka innan studenten, sen kom studentveckan, blev frisk 1 vecka efter det och då kom Fredrika på besök en vecka och jag stukade fotj*veln. Så jag har inte haft så mycket försäsong med laget det vill säga och det gjorde mig riktigt "rädd". Var rädd att jag tappat konditionen efter en hel vecka party samt förkylning och stukning. Direkt när foten mådde bra igen tog jag upp det här med mitt motionerande och började springa/powerwalka/inlines/cykla. För några veckor sedan var jag även med på innebandyträning (skojträning) där vi bara spelade på småmål i en liten sporthall. Jag har alltså haft min egen försäsong.
 
Nu börjar allvaret, slut på försäsongen och snart dags för serien att dra igång. Igår var första riktiga innebandyträningen, det var självklart hur roligt som helst men samtidigt var det ett test för mig, ett konditionstest. Skulle jag orka hela passet? Hade jag verkligen hållt igång tillräckligt? Och vet ni vad? Jag har känslan av att jag faktiskt orkar MER nu än vad jag gjorde i slutet av säsongen, halelujah! Tränade idag med och kände aldrig att "nu orkar jag inte mer" - fytusan vad skönt! Dock var andningen inte alltid lätt att ha och göra med, men jag gav aldrig upp. Idag gick det faktiskt väldigt bra på träningen! Spelade trots allt i 2 timmar utan problem.
 
Vad behöver JAG öva på den här säsongen för att just JAG ska bli bättre som spelare?
1. Vinna boll!! Ofta lyckas jag bryta bollar men jag får sällan med mig bollen till spelet. Måste bli bättre. Även  vinna boll i hörn.
2. Titta upp oftare än vad jag gör. Innan jag tar emot ett pass ska jag alltid veta vad jag ska göra av bollen för ett snabbare spel.
3. Skaffa nerver av stål. Min vilja är ibland för mycket för min hjärna, måste ta det lugnt och inte stressa upp mig.
4. Fokusera på RÄTT saker, inte på vad andra gör utan på vad jag gör och vad jag ska göra bättre.
5. Aldrig lämna någon träning åt slumpen, ta vara på varenda träning och hålla fokus uppe på varenda liten grej.
6. Hur dåligt det än går för mig får det aldrig gå ut över laget, måste ta tag i mig själv och inte låta känslorna ta över. Försöka att ALLTID peppa laget framåt i ALLA situationer.
7. Måste gå hårdare och mer bestämt in i närkamper, ALDRIG vika mig. Står det en person i vägen? Ja men mosa den då ;) det är min väg och jag ska förbi och fram.
8. Bli mer säker defensivt!
 
Listan kan göras lång men jag detta är vad jag främst måste tänka på. Denna kommer uppdateras träning efter träning. Efter varje träning kommer jag göra en plus och minus lista på vad som gått bra respektive mindre bra. Tror det är viktigt att analysera för att komma framåt, vilket jag ska göra.
 
Målet för laget denna säsong är att gå ALL IN från första början, vi har ett mål och det är att nästa år spela i division 1, näst högsta serien i Sverige. Stenhårt jobb ligger framför oss men vi är villiga att ta fighten. 50 poäng ska göras denna säsong, det finns inget annat alternativ.
 
#15
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0