Visste ni?

♦ Musik är någonting som jag aldrig i livet skulle klara mig utan, har en stor betydelse i mitt liv. Vart jag än är så finns musik med mig, är beroende. Så fort jag misstänker att jag glömt mina hörlurar eller tappat bort dem (som jag gjort nu, FML) så blir jag på dåligt humör. En gång tänkte jag skita i att åka till skolan för jag inte hade med mig mina hörlurar och ja, det är sant haha. På bussen, i stallet, när jag är ute och går, ÖVERALLT. Jag går in i min egna lilla bubbla med texterna ifrån låtarna, älskar den känslan när omvärlden inte finns, bara jag och musiken. Sån feeling har jag just nu, känslan är obeskrivlig.
 
♦ Jag är en person som bara inte kan skita i eller blunda när mina vänner eller någon annan jag knappt känner mår dåligt. Om det så är min bästa vän eller en bloggerska jag träffat en gång som mår dåligt så vill jag alltid finnas där. Skickar ofta iväg sms eller kommentarer som kan stärka andra. Kan man säga att det är en tvångstanke? För jag kan bara inte låta bli. Spelar ingen roll hur piss jag än mår, jag måste alltid hjälpa andra. Sätter OFTA andra människors hälsa före min egen och det har jag fått lida för tusen gånger om men jag har aldrig ångrat det. Kan man hjälpa någon eller stötta, varför inte göra det?
 
♦ Nästa vecka ska jag hålla ett tal för min klass, min muntliga del av nationella proven i Svenska B och jag är mer än taggad inför det? Jag brukar vanligtvis vara sjukt nervös när jag ska redovisa men detta känns bara galet kul. Ämnet jag ska skriva ihop talet av är "Mobbning på internet". Känner på mig att jag kan leverera på den biten då jag faktiskt varit med om det själv, big time. Let´s do this!
 
♦ Jag har bestämt mig för att plocka bort allt i mitt liv som inte känns bra oavsett hur jobbigt det än är eller hur nära personerna står mig, Om en människa bidrar med negativ energi i mitt liv så plockas de bort helt och hållet. Hör jag skitsnack bakom ryggen på mig så ryker den människan med en gång. Vill man vara kvar i mitt liv ska man vara ärlig, kunna respektera andra och vara rak i ryggen. Här har jag utvecklats enormt som människa vill jag lova, innan nöjde jag mig med allt, whatever om vissa snackade skit ibland om en liksom för det "gör ju alla", då accepterade jag det men det skulle jag aldrig göra nu. Jag är starkare än någonsin, jag har satt ett värde på mitt liv och jag kommer alltid fullfölja det jag tror på.
 
♦ På tal om musik... älskade musik redan som liten, helst HÖG musik. Kan dela med mig av ett minne som min mamma berättat för mig, som vi än idag skrattar åt. Vet inte riktigt hur gammal jag var men inte äldre än 6 år i allafall. Då satt min mamma och hennes bästa vän i soffan en dag och pratade/fikade. Mitt rum låg nästan bredvid vardagsrummet där jag spelade musik. För varje minut som gick höjdes musiken mer och mer. Tillslut hörde inte mamma vad hon själv tänkte, haha så då skrek hon flera gånger ifrån vardagsrummet "ELIN SÄNK MUSIKEN", inget hände. Efter ett tag sänktes musiken och jag öppnade min dörr och utbrast "Vad är det frågan om?!?" HAHA. Har massor av historier från när jag var liten, en riktig liten komiker var jag.
 
♦ Varannan dag hatar jag min kropp, varannan dag tycker jag den är ok, varannan dag tycker jag om den, varannan dag är den skitful. Haha jag kan verkligen inte bestämma mig. Beror nog på vilket humör jag vaknar upp på....
 
 
♦ Jag har en bra självkänsla men inget bra självförtroende. Det är stor skillnad. Allt jag gör vill jag göra jävligt bra, går det halvdant blir jag förbannad och arg på mig själv. Kan överanalysera en innebandymatch hela nätter om det skulle vara så. Tänker aldrig att jag är bra på något, om någon frågar mig om jag är bra på innebandy tillexempel så svarar jag alltid "det är jag väl" eller "jag är väl helt ok". När vi hade samtal med mina tränare om nästa säsong och om säsongen som varit så blev de nästan sura för att jag knappt kunde få fram vad jag var bra på medan de kunde rabbla upp hur mycket som helst. Önskar mitt självförtroende inte sviker mig nästa säsong, jag ska klara av det. Min prestationsångest är något jag måste jobba med något otroligt mycket, den gnager hål i huvudet på mig.
 
♦ Mina tankar om vad jag kommer göra efter studenten klarnar mer och mer för varje dag. Jag är timvikarie i kommunen som undersköterska, men tänker söka in där jag hade min praktik senast - akuten i Kalmar. Jag kommer att resa mycket för mina pengar, uppleva känslan av att vara fri och leva livet. Kommer fortsätta bo hemma och satsa något sjukt mycket på innebandyn i höst. Har ett mål med Paddington också som jag kanske avslöjar någon gång. Men det är innebandyn jag kommer satsa på, något jag har potential att utvecklas och komma framåt med. Taggad så jag spricker.
 
♦ Jag har väldigt lätt att träffa nya människor och ta initiativ till att börja prata när det kommer till andra människor. Är absolut inte svår att prata med eller så, är alltid trevlig om någon börjar skriva till mig. Det är så himla roligt med nya människor! Kanske därför jag har vänner över hela landet? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0