Måndagstankar

 
 
Jaha där seglade precis mitt absolut sista lov i världshistorien förbi, även kallat påsklov. Det känns faktiskt inte så jobbigt att aldrig mer ha lov, jag trivs så mycket bättre med att jobba än att gå i skola att loven inte riktigt gör någonting. Idag valde jag att stanna hemma från skolan, KLOKT beslut. Min kropp är mer död än levande och jag känner mig bara allmänt trött/grinig/dassig. Bättre att plugga ikapp allt hemifrån då kan jag tycka för skolan bara stressar mig ännu mer. Har bestämt mig för att verkligen lyssna av min kropp då jag inte vill gå in i väggen igen, speciellt inte nu när det bara är några veckor kvar till studenten. Jag måste hålla ut och verkligen bli färdig.
 
Annars så har jag mycket att se fram emot, 2 Göteborgsresor är inplanerade, tyvärr kommer jag inte vara på GBGHS detta år.. synd men man kan inte hinna med allt. Ska på innebandycup den 8-12 maj, sova på hotell 4 nätter, tillbringa all tid med goa innebandylaget och spela matcher. OM jag längtar? Sen ska vi även åka till Göteborg med klassen den 3 Juni eller något sånt och stanna en natt. Studiebesök på sjukhus och sen avslutning på liseberg med klassen, som en sista resa tillsammans. OM jag längtar?
 
Jag måste ha något att se fram emot hela tiden nu känner jag för att inte helt tappa motivationen till att göra färdigt alla sjuttioelva uppgifter. Men idag ska jag då fan ha hunnit med mycket, annars blir det kaos. Bara att ta tag i skiten så man får det undanstökat någon gång, måste det för min hälsas skull också för jag är innerst inne väldigt stressad = inte bra.
 
Gick i allafall upp samma tid som jag brukar göra när jag ska till skolan för att komma in i en bra dygnsrytm. Tänkte gå en promenad inna frukost men huvudet mår inte jättebra idag så jag struntade i det och gjorde mig en god frukost istället. Äggröra, fläsk, macka och mjölk. Standard. Nu är jag inne i mina rutiner igen och det känns bara för himla skönt.
 
Nu är det bara en bekräftelse om sommarjobb som jag väntar på, annars har jag inte mycket att invända just nu i livet. Önskar bara att den här förbannade skola kunde ta slut, O-M-E-D-E-L-B-U-M-S.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0